Friday, December 31, 2010

tahun berganti lagi

bismillah. :)

alhamdulillah.alhamdulillah.alhamdulillah.
tahun 2010 berlalu dengan seribu satu kenangan.

kenangan yang mengajar erti kehidupan.

betul.kehidupan itu mengajar.

mengajar kita supaya menjadi orang yang lebih kuat,lebih berdikari,tidak bergantung harap selain dari Allah,sentiasa bersangka baik,belajar untuk mentarbiyah diri,dan yang paling signifikan,semua yang terjadi adalah dengan izin dan kehendak Allah dan Allah itu Maha Mengetahui.

bermula dgn result AS yg agak mengecewakan, konflik dalam diri yang asyik berperang dengan hati,hidup yang amat stress dengan A-level exam,handphone yang hilang,perjalanan ulang-alik dari negeri sembilan ke kl menguruskan visa dan lain-lain,terbang ke bumi uk dan akhirnya detik 12 tengah malam 2010 diakhiri dengan usrah bersama kak fifah.

semoga ku sentiasa berada dalam nikmat Islam dan Iman,amin.amin.amin.

dan tahun 2011,semoga menjadi tahun yang lebih baik.tahun yang akan menjadikan diri ini lebih baik dari yang sebelumnya,amin.iAllah.

esok,iAllah ku akan ke spain.mahu melihat sendiri peninggalan sejarah umat Islam yg terdahulu.yang bangun dari kosong kepada negara Islam yang hebat dan jatuh akibat kelalaian pemerintahan itu sendiri.semoga menjadi pemangkin untuk sama-sama menegakkan semula syiar Allah di muka bumi,amin.

kalau ada kesempatan,iAllah akan diupdate. :)

doakan perjalanan kami dipermudahkan Allah.

No comments:

Post a Comment