Tuesday, December 28, 2010

hari ini.di sini.

bismillah.

subhanallah.alhamdulillah.allahuakbar.
dh nak dekat setahun blog ni tak terusik.
tak layak utk nyatakan bahawa aku sibuk sbb byk je masa yg tak diisi dgn baik.
astaghfirullah.astaghfirullah.astaghfirullah.

dalam masa setahun ni,banyak perkara yg berlaku.
banyak ujian yg Allah berikan, tp banyak lagi nikmat kurniaanNya.
banyak peristiwa suka dan duka.
banyak yg nak diingat sampai bila-bila.
banyak juga yg nak dibuang jauh-jauh dari kotak memori.

alhamdulillah,pada ketika ini,Allah mengizinkan aku berada di sini.
ke bumi asing,bumi kedewasaan,bumi perantauan .
Allah makbulkan doa aku,doa mak abah,along,angah,dan support dari family.
alhamdulillah.


social studies,warwick uni
heathrow airport
oxford,london(early autumn)
warwick(early winter)

sudah 3bulan disini, tipulah kalau kata tak rindu mak abah+family.
tapi,setiap kali hati menangis,selalu aku pujuk diri sendiri.
'ini yg kau minta,dan Allah telah beri.tidakkah kau bersyukur?'
azam di hati, aku ke sini bukan semata-mata mencari ilmu dunia,mengejar segulung ijazah dan menjadi 'orang biasa'.
aku ke sini,mencari diri sendiri.
mencari Tuhan nya.
memperbaiki diri supaya menjadi muslim dan mukmin dlm erti kata sebenar.
supaya Rasulullah tidak menangis jika baginda ada pada tika ini,melihat umat nya yg masih mengikut syariatnya.
supaya nanti,dapat sama-sama ke syurga bersama-sama orang yg soleh.

amin.amin.amin.
permudahkan lah ya Allah.




No comments:

Post a Comment