Thursday, February 23, 2012

inilah kehidupan


bismillah.

subhanallah.alhamdulillah.allahuakbar.

minggu ini,ku terasa dikejar masa.
masa kah yang berlari lebih pantas?
atau aku kah yang semakin lambat berjalan?
by end of this week,report project perlu dihantar.
weekend perlu ke london untuk meeting sponsor.
next week,project presentation.
next 2weeks,test.
next 3weeks,another group presentation.
meeting itu,meeting ini.nangis.

amat lain rasanya hidupku dulu dan sekarang.
akulah yang membuat semua keputusan dalam hidup.
akulah yang menimbang baik buruk sesuatu perkara.
akulah yang memberi semngat kepada diri sendiri saat ku rasa letih untuk terus berusaha.
akulah yang memujuk diri sendiri tatkala hati bersedih dengan dunia.
akulah yang perlu memberi nasihat kepada diri sendiri.
mak abah jauh di malaysia.tidak sanggup rasanya mengadu itu dan ini.
orang lain juga punya masalah yang lain.
kepada siapa lagi aku boleh minta kekuatan kalau bukan kepada Allah?
kepada siapa lagi boleh aku mohon perlindungan kalau bukan kepada Allah?
dan kepada siapa lagi yang aku boleh bergantung kalau bukan kepada Allah?

kadang,aku letih dengan kehidupan dunia.
dan aku pujuk diri sendiri.
dunia ini hanya sekejap,untuk akhirat yang selamanya.

"dan kerana Tuhanmu,bersabarlah." (74:7)
pujukan paling best dari Allah! :)



No comments:

Post a Comment